Si li hagués d’explicar a un millennial qui és en José María Sanz Beltrán ‘Loquillo’ hauria d’explicar-li, abans, els orígens del rock'n'roll, de com el popular gènere musical va néixer entre els anys 20 i 50 del segle passat a partir del rythm and blues i donar-li referents com Elvis Presley, Chuck Berry o Jerry Lee Lewis. Loquillo beu d’ells, i de la música rock que es feia els anys 60 a Barcelona com Los Sírex i Los Mustang, i que sempre ha reivindicat.
El Loco, com l’anomenen els seus seguidors, visitava el Palau Sant Jordi de la ciutat que el va veure créixer, ‘Barcelona ciudad’ —en paraules d’ell— i saltava a l’escenari obrint foc amb ‘Rock'n'roll actitud’, vestit de negre, amb el cabell blanc i amb ulleres d’aviador fosques. El concert —on la banda brillava amb llum pròpia, amb especial menció pel donostiarra Igor Paskual i Mario Cobo— va ser un repàs exhaustiu per la seva dilatada discografia, i on els seus grans èxits de sempre van ser fervorasament celebrats: "Rompeolas", "Carne para Linda" (on l’artista va aproximar-se a saludar, una a una, les persones del públic que eren a primera fila), "Ritmo de garaje", "Hombre de negro", "Quiero un camión"… totes hi eren.
Tampoc hi van faltar les estrelles convidades. Nat Simons, cantant de l’excel·lent grup que telonejava l’espectacle, va acompanyar Loquillo amb ‘Cruzando el paraíso’. A ‘Rock n’Roll Star’ apareix armat amb una guitarra Sabino Méndez, compositor dels grans clàssics del Loco. Ja gairebé a la recta final de l’espectacle s’hi uneix Leiva (presentat com “un dels grans hereus del rock del bo”, segons Loquillo) a tocar ‘Qué hace una chica como tú’ i ‘El final de los días’.
Finalitza el concert amb ‘Mi calle’, ‘La mataré’, ‘Fuerte, feo y formal’ i un ‘Cadillac solitario’, que es va fer pregar rere una llarga pausa i que finalitzava una marató rockabilly de 3 hores davant d’uns 10.000 assistents —segons l’organització— que repassava la discografia de 40 anys d’un músic que, en un món on tot ha canviat i tot evoluciona, ell i la seva pinta de cabell es resisteixen a fer-ho.