Espurnes presenta la seva edició més extensa i comunitària amb una vintena d’activitats nascudes a partir de la col·laboració amb el teixit social i cultural de Llagostera. El Festival Espurnes, que es celebrarà el 9 de maig al Parc de l’Estació amb Remei de Ca la Fresca, Joan Garriga, Alosa, Derbi Junior, Olga Zoet i Ypnosi, tornarà a encapçalar una programació que tindrà un Espurnes als Bars amb 11 concerts a diferents bars de Llagostera, un Espurnes Jove que dobla la programació i tindrà dos dies d’activitat i més accions durant un mes i mig a Llagostera.
D’aquesta manera, el projecte consolida el rumb dels últims anys i proposa una programació cultural diversificada, que no es centra en un únic dia de festival i que vol deixar empremta al municipi. Tot plegat es farà de la mà del teixit social i cultural de Llagostera i en col·laboració amb una trentena d’entitats i organitzacions llagosterenques.
Espurnes apostarà per artistes emergents amb els concerts als bars, oferirà activitats per a gent gran, obrirà la música en directe al públic jove a través de l’Espurnes Jove, entrarà a les escoles per fer arribar la música a nens i nenes gràcies a la iniciativa dels Patis Artístics i col·laborarà amb accions de llarga tradició al municipi com Poemes del Món o la Caminada per camins i corriols. Una programació extensa, diversa i arrelada a Llagostera, amb la voluntat de crear consciència cultural i fer arribar la música a tots els espais del municipi.
Aquesta novena edició consolida així el treball realitzat durant gairebé tres anys en el marc de la Comunitat Espurnes, un espai de trobada obert a tota la ciutadania que ha ajudat a definir els pilars fonamentals i el rumb del projecte. Ho fa el mateix any que impulsa la iniciativa Amics d’Espurnes, un sistema d’aportacions per a particulars i empreses que ajudaran a fer possible el projecte.